Cele mai bune multivitamine pentru femeile peste 50 de ani, potrivit unui dietetician


În medie, femeile trec prin „schimbarea vieții” numită menopauză în jurul vârstei de 51 de ani, iar odată cu schimbările hormonale vin schimbări în nevoile nutriționale ale organismului . În timp ce susținem o dietă echilibrată în toate etapele vieții până la vârsta adultă, o multivitamine poate ajuta la completarea lipsurilor de nutrienți pe care pur și simplu dieta noastră nu le îndeplinește.

Multivitaminele special formulate pentru femeile de peste 50 de ani pot ajuta femeile să-și satisfacă nevoile și să treacă prin următoarea fază a vieții cu putere și vitalitate. Aceste suplimente conțin adesea niveluri adecvate, sau chiar cantități mai mari, de nutrienți necesari pentru sănătatea oaselor, nervilor și inimii. Bonnie Taub-Dix, RDN , spune : „ Există atât de multe suplimente pe piață care sunt potrivite pentru femeile de peste 50 de ani. Doar verificați etichetele pentru a vedea ce obțineți cu adevărat, nu vă îndrăgiți de pretenții cu privire la mega-suplimente, oferind modalitatea. mai mult decât ai nevoie.”

Atunci când alegeți o multivitamine, luați în considerare tiparele alimentare, căutați suplimente care nu depășesc nivelurile maxime tolerabile de aport și consultați un furnizor de asistență medicală dacă luați medicamente.

InfoFitness.ro Multivitamine Omologate pentru Femei peste 50 de ani

  • Cel mai bun general: Garden of Life mykind Organics Women 55+ este o multivitamină certificată NSF, făcută din alimente organice integrale, oferind nutrienți în formele lor foarte absorbabile.
  • Cea mai bună gumă: Smarty Pants Masters Formula Women 50+ este o alegere excelentă dacă nu vă place să înghițiți pastile. Are un gust delicios și oferă nutrienți cheie precum omega-3 și Co-Q10.

Discutați întotdeauna cu un profesionist din domeniul sănătății înainte de a adăuga un supliment la rutina dvs. pentru a vă asigura că suplimentul este potrivit pentru nevoile dumneavoastră individuale și ce doză să luați.


De ce femeile peste 50 de ani pot beneficia de o multivitamine

Vă încurajăm să consumați o dietă variată, plină cu fructe, legume, lactate, leguminoase, pește, carne slabă, cereale integrale și uleiuri sănătoase. Cu toate acestea, multivitaminele pot fi exact ceea ce vă asigură că obțineți destui micronutrienți

Observăm o scădere a hormonului estrogen în timpul menopauzei, iar aceste niveluri de estrogen în scădere pot avea efecte de anvergură asupra organismului. În afară de această schimbare hormonală specifică, experimentăm și alte modificări ale corpului pe măsură ce îmbătrânim, care influențează nevoile de nutrienți.

Considerațiile privind sănătatea și nevoile nutritive aferente includ:

Estrogenul ajută corpul nostru să absoarbă calciul și să-l depună în oase și dinți, astfel încât atunci când nivelul de estrogen scade, femeile sunt expuse unui risc mai mare de osteoporoză, fracturi, căderi și sănătatea dentară precară. Deși există studii care nu arată un impact mare al calciului asupra sănătății oaselor, există numeroase studii randomizate controlate și meta-analize (două tipuri de studii de înaltă calitate) care arată o îmbunătățire a densității minerale osoase și o scădere a fracturilor. cu suplimentare de calciu.

Multe dintre aceste studii subliniază, de asemenea, că calciul nu este singurul mineral important pentru sănătatea oaselor. „Vitamina D îmbunătățește absorbția calciului”, spune Taub-Dix, la fel și magneziul și vitamina K. Pe măsură ce îmbătrânești, corpul tău este mai puțin capabil să producă vitamina D din soare. Pe măsură ce îmbătrânim, avem tendința de a mânca mai puține alimente bogate în magneziu , așa că pentru a susține sănătatea oaselor, vă recomandăm să căutați o multivitamine care să includă vitamina D, magneziu și vitamina K.

Sănătatea sângelui și a nervilor

În populația de adulți în vârstă, se estimează că 3-43% au un deficit de vitamina B12 . Pe măsură ce îmbătrânim, corpul nostru produce mai puțin acid gastric și mai puțin o enzimă numită factor intrinsec, ambele fiind esențiale pentru absorbția B12. Când se dezvoltă o deficiență de B12, este posibil să aveți semne de anemie, număr scăzut de globule albe, pierdere în greutate, demență și efecte asupra nervilor, cum ar fi furnicături și amorțeală la mâini și picioare. Multivitaminele care conțin B12 pot ajuta la menținerea sănătății sângelui și nervilor.

Sanatatea inimii

Bolile de inimă sunt cauza principală de deces pentru femei, așa că, pe măsură ce avansați prin viață, veți dori să acordați o atenție deosebită nutrienților pentru sănătatea inimii. Concentrarea pe aportul adecvat de acizi grași omega-3 (care poate fi obținut într-un supliment de multivitamine) poate reduce ușor riscul de boli de inimă și evenimente cardiovasculare.


Cine nu poate beneficia de o multivitamine

Cele mai multe multivitamine sunt sigure de luat și majoritatea oamenilor vor beneficia probabil de creșterea nutrienților. Cu toate acestea, dacă luați medicamente, este important să vă consultați cu un furnizor de asistență medicală despre orice suplimente pe care intenționați să le luați, deoarece suplimentele și medicamentele pot interacționa între ele.

Majoritatea multivitaminelor conțin vitamina K , care este implicată în coagularea sângelui și ar putea scădea eficacitatea medicamentelor pentru subțierea sângelui, cum ar fi warfarina. Dacă luați un anticoagulant, este important să discutați cu un furnizor de asistență medicală despre cea mai bună opțiune de multivitamine pentru dvs.

Cel mai bun general: Garden of Life mykind Organics Women 55+

Sursa: Grădina Vieții

Pro
  • Certificat NSF

  • Ingrediente organice USDA

  • Oferă forme foarte absorbabile de vitamine

Contra
  • Scump

Mykind Organics Women 55+ de la Garden of Life este un supliment plăcut, pe bază de alimente integrale, ușor de tolerat și special formulat pentru a satisface nevoile femeilor peste 55 de ani. Vitaminele și mineralele provin dintr-un amestec unic de alimente organice, cu ingrediente. variind de la fructe de padure organice la varza de Bruxelles. Veți găsi, de asemenea, ingrediente din plante precum moringa și frunza de busuioc sfânt, care au beneficii antiinflamatorii și, respectiv, cognitive, care sunt proprietăți utile de luat în considerare pe măsură ce îmbătrânim.

Această multivitamină vegană fără OMG conține o listă extinsă de nutrienți, inclusiv vitamina D3, vitamina K și 200% din valoarea zilnică a vitaminei B12 . Forma vitaminei B12 este metilcobalamina, care este o formă foarte absorbabilă a nutrientului și ar putea fi de ajutor în depășirea producției scăzute de acid din stomac pe măsură ce femeile îmbătrânesc. Nu conține calciu, dar, după cum am menționat, oferă și alți nutrienți pentru construirea oaselor.

Ne place că mykind Organics este certificat NSF, fabricat din ingrediente organice, fără gluten și ușor de găsit. Este puțin mai scump decât alte suplimente administrate o dată pe zi, dar calitatea vorbește cu adevărat de la sine.

Marimea portiei : 1 tableta | Organic : Da | Fara gluten: Da | Non-OMG: Da

Cel mai bun buget: Multivitaminele 50+ Healthy Advantage pentru femei pe zi

Sursa: One A Day

Pro
  • Aprobat de ConsumerLab

  • Ieftin

  • Fara alergeni si zaharuri artificiale

Contra
  • Conține coloranți artificiali

Bayer's One a Day Women's 50+ oferă o multivitamine de calitate la un preț confortabil. Puteți fi siguri că este sigur și conține cantitatea de nutrienți enumerate pe flacon, deoarece este aprobat de ConsumerLab.

În ceea ce privește nutrienții, acest multi conține toți cei patru nutrienți importanți pentru sănătatea oaselor (calciu, vitamina D, vitamina K și magneziu), precum și niveluri mai mult decât adecvate de vitamine B pentru sănătatea nervilor. Această vitamină susține, de asemenea, imunitatea și sănătatea inimii. Deși nu conține alergeni și zaharuri artificiale, conține coloranți artificiali.

Marimea portiei : 1 tableta | Organic : Nu | Vegan: Da | Fara gluten: Da

Cel mai bun gummy: SmartyPants Women's Masters 50+ Multivitamin

Sursa: SmartyPants

Pro
  • Certificat NSF

  • Gum delicios

  • Conține Co-Q10

Contra
  • Nu contine calciu

Smarty Pants face ca administrarea de multivitamine să fie distractiv cu o vitamină gumosă care vine în trei arome delicioase: afine, cremă de portocale și banană cu căpșuni. Compartimentul este că gumele conțin 6 grame de zaharuri adăugate, așa că dacă aveți o afecțiune precum diabetul sau trebuie să vă monitorizați glicemia, vă rugăm să luați în considerare acest lucru.

În patru gume gustoase, ușor de luat, veți găsi vitamina B12 metilată și acid folic pentru sănătatea nervilor, colină pentru funcția cognitivă, Co-Q10 pentru sănătatea generală și vitalitatea celulelor și uleiuri de pește omega-3 din peștii mici. De remarcat, nu include calciu, dar oferă ceilalți nutrienți care ajută la oase, cum ar fi vitaminele D și K.

Marimea portiei : 4 gumii | Organic : Nu | Vegan: Da | Fara gluten: Da

Cel mai bun abonament: Ritual Essential pentru femei 50+

Sursa: Ritual Essential pentru femei 50+

Pro
  • Model de abonament convenabil

  • Aromă plăcută de mentă

  • Capsulă cu eliberare întârziată

Contra
  • Nu este un multiplu complet

Luarea multivitaminelor nu ar putea deveni mai ușoară, datorită serviciului de livrare oferit de Ritual. În fiecare lună, această multivitamină va  ajunge la ușa ta , așa că este convenabil și rapid. Ne plac vitaminele Ritual, deoarece acordă prioritate unui produs curat, fără coloranți artificiali și materiale de umplutură sintetice.

De asemenea, sunt verificate fără OMG și sunt făcute cu ingrediente „trasabile”, ceea ce înseamnă că știți exact de unde provin nutrienții. Doza lor de două capsule este ușor de înghițit, lasă un gust proaspăt de mentă în gură, iar designul cu eliberare întârziată permite absorbția optimă a nutrienților, fiind blând cu stomacul.

Un lucru pe care îl puteți observa, totuși, este că lista de ingrediente este destul de scurtă. Ritual acordă prioritate acidului folic, B12, vitamina E și omega-3 alături de nutrienții „ajutorați” ai oaselor. Au omis calciul, așa că vă sugerăm să discutați cu un furnizor de asistență medicală pentru a vedea dacă aveți nevoie de un supliment separat de calciu.

Marimea portiei : 2 capsule | Organic : Nu | Vegan: Da | Fara gluten: Da

Cel mai bun cu Omega-3: Centrum Multi + Omega-3 Women 50+

Sursa: Centru

Pro
  • Include acizi grași omega-3

  • O capsulă

  • Marcă de încredere

Contra
  • Nu este certificat de terți

Centrum este un nume cunoscut în lumea suplimentelor și au dezvoltat o multivitamine ușor de luat. Nu numai că satisface nevoile femeilor de peste 50 de ani, dar include acizi grași omega-3 pentru sănătatea inimii, nervilor și cognitive pe măsură ce îmbătrânești. Într-o singură capsulă, veți găsi nutrienți de top pentru sănătatea oaselor, vitaminele B pentru sănătatea creierului și energia, vitamina A și luteină pentru sănătatea ochilor și 200 mg de omega-3 provenind din pollock din Alaska. 

Deși acest supliment nu are un sigiliu de testare NSF sau USP, produsele Centrum trec prin 150 de verificări ale produsului. În plus, compania produce suplimente de încredere încă din anii 1970.

Mărimea porției : 1 Softgel | Organic : nu | Vegan: Da | Fara gluten: Da

Verdictul final

Ceea ce trebuie să suplimenteze fiecare femeie de peste 50 de ani va depinde de o varietate de factori. Garden of Life mykind Organics Women 55+ este o opțiune excelentă, certificată NSF și făcută din alimente integrale organice. Pentru o opțiune mai accesibilă, luați în considerare One a Day Women's 50+ Healthy Advantage Multivitamins , care este, de asemenea, certificat de terți și satisface nevoile majore de nutrienți.


Cum selectăm suplimentele

Echipa noastră lucrează din greu pentru a fi transparentă cu privire la motivul pentru care recomandăm anumite suplimente; puteți citi mai multe despre metodologia noastră pentru suplimentele alimentare aici

Susținem suplimente bazate pe dovezi și înrădăcinate în știință. Apreciem anumite atribute ale produsului care considerăm că sunt asociate cu produse de cea mai înaltă calitate. Prioritizează produsele care sunt testate și certificate de terți de către unul dintre cei trei certificatori independenți: USP, NSF sau ConsumerLab. 

Este important de reținut că FDA nu examinează suplimentele alimentare pentru siguranță și eficacitate înainte de a fi lansate pe piață. Echipa noastră de experți a creat o metodologie detaliată, susținută de știință, pentru a alege suplimentele pe care le recomandăm.


Multivitamine și boli cronice

Poate ați auzit că multivitaminele pot fi luate pentru a îmbunătăți sănătatea sau pentru a preveni bolile cronice. Cu toate acestea, aceste afirmații nu sunt neapărat adevărate. 

Multivitaminele au fost studiate pentru a vedea dacă scad riscul sau ajută la tratamentul cancerului, bolilor cardiovasculare, bolilor pulmonare, afecțiunilor psihiatrice și mortalității. Nu pare să existe un beneficiu clar sau un consens pentru utilizare cu privire la aceste condiții, deși unele cercetări arată beneficii potențiale. Cu toate acestea, beneficiile ar putea fi pur și simplu pentru că persoanele care iau multivitamine au mai multe șanse să aibă diete și stiluri de viață mai sănătoase.


Ce să cauți într-un multivitamine pentru femeile de peste 50 de ani

Suplimentele care sunt testate de terți sunt trimise la un laborator unde sunt testate pentru a se asigura că conțin ceea ce spun că conțin și că nu sunt contaminate cu contaminanți obișnuiți, cu risc ridicat. Cu toate acestea, este important de reținut:

  1. Testarea de la terți nu testează pentru a vedea dacă un produs este eficient sau sigur pentru toată lumea și nu asigură că suplimentul nu va interacționa cu alte suplimente sau medicamente.
  2. Nu toate testele de la terți sunt create egale. Nu este neobișnuit ca companiile de suplimente să plătească laboratoarelor pentru certificate după ce au efectuat teste minime sau deloc. 
  3. Certificarile de la terți în care putem avea încredere sunt: ​​ConsumerLab, NSF și USP. Cu toate acestea, aceste certificări sunt greu de obținut și/sau costisitoare pentru producători, așa că multe companii aleg să nu-și testeze produsele de una dintre aceste trei organizații. 
  4. Uneori, produsele testate de aceste trei companii sunt mai scumpe pentru a încerca să compenseze costul pe care îl plătesc pentru certificare.
  5. Doar pentru că un supliment nu este testat de una dintre aceste trei companii, nu înseamnă că este un produs prost. Vă recomandăm să faceți câteva cercetări cu privire la reputația producătorului și să apelați producătorul și laboratorul lor de testare pentru a determina protocoalele lor și pentru a decide dacă vă simțiți confortabil să consumați suplimentul.

Ca orice alt produs mineral sau pe bază de plante, există riscul ca o multivitamină să fie contaminată cu plumb sau alte toxine.

Din nou, Tab-Dix avertizează împotriva „mega suplimentelor” care pot furniza nutrienți în cantități excesive și, de asemenea, recomandă să verificați conținutul de zahăr dacă alegeți o multivitamină gumosă.

Formă

Multivitaminele conțin o listă extinsă de nutrienți. Iată câteva dintre cele importante cărora să le acordați atenție pe eticheta cu informații suplimentare.

  • Calciu: Carbonatul de calciu este, în general, cea mai comună formă și este cea mai puțin costisitoare; cu toate acestea, poate provoca și tulburări gastro-intestinale, cum ar fi balonare, gaze și constipație. Formele de malat și citrat sunt mai eficiente în creșterea nivelului de calciu în comparație cu carbonatul, dar este important să consumați aceste două forme cu o masă, deoarece necesită acidul din stomac pentru a fi cel mai bine absorbit.
  • Vitamina D: colecalciferolul, cunoscut și sub denumirea de vitamina D3, este forma pe care veți dori să o acordați prioritate în suplimentul dumneavoastră. S-a demonstrat că ajută la creșterea nivelului de vitamina D mai eficient decât sora sa, vitamina D2.
  • Vitamina B12: Această vitamină poate fi găsită sub formă de metilcobalamină sau cianocobalamină, prima fiind forma naturală găsită în alimente, iar cea de-a doua fiind sintetică. Cu toate acestea, nicio dovadă nu arată că absorbția unei forme este cu adevărat mai bună decât cealaltă.
  • Magneziul : magneziul este disponibil în trei forme principale - oxid, citrat și clorură. Cercetările arată că forma de citrat este probabil cel mai bine absorbită.
  • Vitamina K : Există două forme principale de vitamina K: K1 ca filochinonă și K2 ca MK-7. MK-7 este mai bine absorbit și are mai multe proprietăți de protecție a inimii și a oaselor.
  • Omega-3 : Cele mai comune trei tipuri de acizi grași omega-3 sunt ALA, EPA și DHA. Majoritatea cercetărilor privind sănătatea inimii și funcția cognitivă se concentrează pe EPA și DHA. 

Ingrediente și interacțiuni potențiale

Este esențial să citiți cu atenție lista de ingrediente și panoul cu informații nutriționale ale unui supliment pentru a ști ce ingrediente și cât de mult din fiecare ingredient este inclus în raport cu valoarea zilnică recomandată a acelui ingredient. Vă rugăm să aduceți eticheta suplimentului unui furnizor de servicii medicale pentru a examina diferitele ingrediente conținute în supliment și orice interacțiuni potențiale dintre aceste ingrediente și alte suplimente și medicamente pe care le luați.

Amestec de plante și ingrediente „naturale”: Unele suplimente conțin amestecuri de plante sau alte ingrediente sau aditivi „naturali” care pot interfera cu anumite medicamente. De exemplu, femeile de peste 50 de ani pot avea mai multe șanse să ia medicamente pentru scăderea colesterolului sau terapii de substituție hormonală. Ambele clase de medicamente interacționează cu grapefruit sau alte citrice, așa că un multi care conține aceste ingrediente poate să nu fie înțelept. Discutați întotdeauna cu furnizorul dumneavoastră de asistență medicală cu privire la nevoile dumneavoastră unice.

Fier: Un alt ingredient la care trebuie să acordați atenție este fierul. În timp ce femeile care încă au menstruație ar trebui să folosească o multivitamine obișnuită care include fier, femeile de peste 50 de ani care au încetat menstruația, de obicei, nu au nevoie să suplimenteze cu fier. Prin urmare, asigurați-vă că suplimentul pe care îl alegeți este orientat spre etapa dvs. de viață.

Dozare de multivitamine 

Discutați întotdeauna cu un profesionist din domeniul sănătății înainte de a adăuga un supliment la rutina dvs. pentru a vă asigura că suplimentul este adecvat nevoilor dumneavoastră individuale și pentru a înțelege ce doză să luați.

Nu există o formulă standard pe care trebuie să o urmeze toate multivitaminele. Depinde de producătorul individual de ce anumiți nutrienți vor fi incluși sau lăsați afară, formele de nutrienți și cât de mult sau puțin vor fi incluse. Cu toate acestea, pentru fiecare vitamină sau mineral, există o doză zilnică recomandată (RDA) sau un nivel adecvat de aport (AI) și un nivel de aport maxim tolerabil (UL), care poate fi găsit prin  Institutul Național de Sănătate . Deoarece evidențiem multivitaminele pentru femeile de peste 50 de ani, acesta este grupul de vârstă pe care ne-am concentrat pentru evaluarea dozei și a produsului.

Cât este prea mult?

Dacă răsfoiți etichetele cu multivitamine și observați că unii nutrienți depășesc 100% din procentul recomandat zilnic, nu vă stresați. Cu toții avem corpuri unice și absorbim vitaminele și mineralele în mod diferit. Pentru a ține seama de acest lucru, companiile adaugă adesea sume puțin mai mari pentru a se asigura că obțineți efectul minim, dacă nu optim.

O excepție ar fi pentru vitaminele liposolubile, care sunt vitaminele A, D, E și K. Corpul stochează aceste vitamine în țesuturile adipoase și în ficat. Aceasta înseamnă că puteți începe să le acumulați în cantități destul de mari care ar putea ajunge la niveluri aproape toxice și să aibă consecințe dăunătoare sănătății. Este înțelept să discutați despre doza acestor nutrienți cu un furnizor de asistență medicală.

întrebări frecvente

  • Femeile peste 50 de ani au nevoie de fier în multivitaminele lor?

    Răspunsul scurt la această întrebare este nu; cu toate acestea, există întotdeauna excepții. Doza zilnică recomandată (DZR) pentru femeile de 51 de ani și peste este de 8 miligrame de fier pe zi. Aceasta este mai mică decât RDA pentru femeile adolescente și adulte aflate la vârsta fertilă.

    Dacă dieta ta include proteine ​​animale și o varietate de plante, opt miligrame de fier pot fi obținute destul de ușor. Femeile care urmează o dietă vegetariană sau vegană ar putea considera că este necesar să ia o multivitamine cu puțin fier. În plus, femeile diagnosticate cu deficiență de fier sau care sunt foarte active pot avea nevoie de suplimente de fier.

  • Funcționează multivitaminele?

    Nevoile nutriționale individuale ale fiecăruia variază în funcție de vârstă, sex, aportul alimentar, stilul de viață și starea generală de sănătate. O multivitamine poate fi un instrument eficient pentru a completa lipsurile de nutrienți și pentru a menține o sănătate generală bună, dacă dieta dvs. nu are diversitate sau aveți o capacitate scăzută de a consuma alimente în cantități care vă vor satisface nevoile de nutrienți.

    Îmbătrânirea poate scădea capacitatea organismului de a absorbi și de a utiliza nutrienții, astfel încât multivitaminele pot ajuta la furnizarea vitaminelor și mineralelor necesare. În cele din urmă, dacă o multivitamine va funcționa sau nu pentru tine depinde și de produs și de cât de regulat îl iei.

  • Care este cel mai bun moment pentru a lua o multivitamine?

    Nu există suficiente cercetări pentru a oferi un răspuns definitiv la cel mai bun moment al zilei, așa că alege un moment care se potrivește cel mai bine cu rutina ta zilnică. Luați în considerare administrarea multivitaminelor cu o masă, ceea ce poate îmbunătăți absorbția unor vitamine, poate crește complianța și poate reduce tulburările de stomac și greața. De exemplu, vitaminele solubile în grăsimi, inclusiv A, D, E și K, sunt cel mai bine absorbite cu o masă care include grăsimi alimentare.

  • Trebuie să iau o multivitamine în fiecare zi pentru ca aceasta să fie eficientă?

    În general, dacă iei o multivitamine, vrei să fii în concordanță cu regimul tău. Cu toate acestea, dacă trebuie sau nu să luați o multivitamine zilnic depinde de dieta dumneavoastră și de nevoile individuale de nutrienți.

    Cei cu deficiențe de vitamine sau minerale pot necesita doze crescute și întreținerea zilnică a anumitor vitamine și minerale pentru a vă ridica nivelurile în limitele normale, așa că este important să discutați nevoile dvs. specifice cu un furnizor de asistență medicală.


De ce să ai încredere în InfoFitness.ro

Casey Seiden, MS, RDN, CDN, CDCES este un dietetician nutriționist înregistrat și un specialist certificat în îngrijirea și educația diabetului cu sediul în New York City. Casey lucrează la Maternal Fetal Medicine Associates, principalul cabinet de medicină maternă fetală din Manhattan, unde oferă terapie nutrițională și consiliere femeilor cu sarcini cu risc ridicat. Ea este, de asemenea, fondatoarea  Casey Seiden Nutrition , o practică privată virtuală specializată într-o abordare fără dietă a îngrijirii diabetului zaharat și a sănătății femeilor.

Ați găsit o eroare în acest articol și doriți să o remediați? Contact
InfoFitness.ro nu oferă sfaturi medicale, diagnostic sau tratament.
Declinare a răspunderii